Komentarzy: 0 15/06
16.07.2015, 21:12
Kiedy co miesiąc czytam raporty Enclave Games pisane przez Endera nie mogę pozbyć się z głowy myśli, że też chciałabym tak rzeczowo opowiadać o tym, co robię. Miałam kiedyś takie marzenie, że będę na prywatnym blogu pisała już tylko o pracy nad projektami, że jest ich tak dużo, że na pewno znajdą się tematy i moje posty będą wręcz zalewały Wasze news feedy. Rzeczywistość okazała się zupełnie odmienna, a więc czas najwyższy to wszystko zmienić, czas na miesięczne raporty od mypoint :)


AKTUALNE PROJEKTY
Czerwiec przemknął mi szybko pod znakiem urlopu. Na dwa tygodnie odcięłam się od wszystkiego, co związane z pracą i zresetowałam cały system ;) Podczas wyjazdu natrzaskałam mnóstwo zdjęć, ale traktuję je jako prywatne pamiątki i nie zamierzam ich nigdzie publikować. Możliwe, że pojedyncze ujęcia staną się elementami jakichś projektów w przyszłości, ale wszystkie opublikowane zdjęcia z wakacji 2015 ograniczają się do mojego nowego zdjęcia profilowego w serwisach społecznościowych i dwóch ujęć, które wrzuciłam na swoje nowiutkie, lśniące konto na Instagramie.

wakacje 2015


Po powrocie z urlopu miałam okazję zaprojektować stronę Warsaw Open Device Lab. Szybki projekt single page, której stylistyka nawiązuje do stron Enclave Games, End3r, czy Gamedev.js Weekly jako że wszystkie są zgromadzone pod szyldem jednej marki - Enclave Games. Strona już działa, ale sam Device Lab nadal szuka siedziby.

Warsaw Open Device Lab


W czerwcu skończyłam również prace nad grą "Caveman Grru", do której zabrałam się jeszcze w marcu. "Caveman Grru" to endless runner osadzony w realiach epoki kamienia łupanego. Gracz wciela się w postać głodnego jaskiniowca, który pędzi przed siebie w poszukiwaniu jaja pterodaktyla - idealnego na kolację. Po drodze musi eliminować niezadowolone dinozaury używając swojej maczugi. Gra jest już gotowa i czeka na swój moment.

Caveman Grru


W internetach pojawiły się również dwa tutoriale, do których miałam przyjemność popełnić grafikę, dlatego gorąco polecam "Creating an isometric world with Phaser.js, using the isometric plugin" i "Using EasyStar.js to implement pathfinding in Tizen game projects" zwłaszcza tym, którzy interesują się programowaniem na Tizena.


TUTSY
Okazuje się, że bez prowadzenia tego serwisu ciężko mi funkcjonować. Pod koniec zeszłego roku wściekałam się, że Tutsy absorbują zbyt dużo mojego czasu, a z tej frustracji postanowiłam nawet zaprzestać publikacji. Wytrzymałam do maja. Zrozumiałam, że ogromna część mojego zeszłorocznego progressu wynikała właśnie z prowadzenia Tutsów, że cała moja dyscyplina płynie z tego serwisu, że ogrom wiedzy zdobywam, bo zbieram materiały na kolejne wpisy. No żyć się bez tego nie da! Dlatego też od maja wprowadzam bardzo ostrożnie nowe serie - Inspirujące wyzwanie, Inspiracje z kraju, będzie jeszcze coś o grach mobilnych i planuję przerzucić tam Serię wpisów o prawdziwie darmowych materiałach dla grafików. Wszystko po to, żeby strona stała się jeszcze bardziej atrakcyjna dla czytelników, ale też i dla mnie. Te rzeczy po prostu jarają mnie na co dzień i o nich chcę wiedzieć więcej.

W czerwcu na Tutsach pojawił się tylko jeden wpis - jego zadaniem jest inspirowanie wszystkich, którzy pracują nad layoutem aplikacji mobilnej typu messenger.

Ważną zmianą na Tutsach, wprowadzoną w maju i jak na razie dzielnie podtrzymywaną są wpisy w dwóch wersjach językowych. Oprócz tekstu po polsku porywam się w każdym kolejnym poście na jego angielską wersję. Zdaję sobie sprawę, że to jeszcze nie jest poziom marzenie, ale trening czyni mistrza.


INNE
Wyżej wspomniałam o moim nowiutkim koncie na Instagramie. Założyłam je w ramach prezentu urodzinowego z nadzieją, że moje amatorskie pstrykanie trochę się rozwinie.


PLANY
Byłabym przeszczęśliwa, gdyby na koniec tego miesiąca udało mi się napisać podobny raport i na koniec kolejnego i kolejnego... ;)

Skoro życie bez Tutsów jednak nie sprawia mi przyjemności, to planuję wznowić regularne publikacje. Plan zakłada kontynuację starych serii (Inspirujący motyw, Inspirujące portfolio, Inspirujący tydzień, Tutoriale i Darmowe materiały), rozwijanie świeżo powstałych cykli (Inspirujące wyzwanie, Inspiracje z kraju) i wprowadzenie przynajmniej dwóch kolejnych (Zachwycająca gra i Serwisy z prawdziwie darmowymi materiałami dla grafików).
Pracuję właśnie nad kilkoma najbliższymi wpisami, m.in. nad ciekawym tutorialem dotyczącym gier mobilnych.

Ważne jest dla mnie także robienie grafiki do gier. Rozgrzebanych projektów mam kilka. Byłoby miło do końca miesiąca zamknąć choć jeden.

Ostatnio dodane komentarze:

Warszawa-Kraków-Warszawaefka dnia 21.11.2013 o 18:49

Warszawa-Kraków-WarszawaMichal dnia 21.11.2013 o 13:32

Jak wykonać makietę wizytówki w Photoshopieewa dnia 10.05.2013 o 07:07

Jak wykonać makietę wizytówki w PhotoshopieVanil dnia 09.05.2013 o 23:28

Prace inspirowane filmem SkyfallZyga dnia 29.11.2012 o 08:41

Ostatnio na Twitterze:

Polecam:

Polecam Forge Studio   Polecam 30.000 Pikseli Sztuki