Chaosu ciąg dalszy - sami rozumiecie... Przytłoczona ogromem nowych informacji i uczuć związanych z nieuchronnym i coraz bliższym powiększeniem się naszej rodziny potrzebuję tej chwili tu z Wami i oderwania się od jedynego tematu, który zajmuje moje myśli. Tym bardziej, że tymczasowo musiałam zrezygnować z pracy zawodowej i na prawdę odczuwam braki w codziennych dawkach dobrego designu.

Na szczęście mam pomysł, jak temu zaradzić, ale wszystko po kolei. Poniżej raport sięgający października i noworoczne podsumowanie 2015 roku.

AKTUALNE PROJEKTY

Tajemniczy projekt gry
Co prawda nie mogę podać żadnych szczegółów - takie życie, ale mogę podzielić się z Wami informacją, że w październiku pracowałam nad grafikami do bardzo fajnej, lekkiej i przyjemnej gry, która miała być opublikowana w ramach czegoś większego. Dawno nie byłam tak bardzo, bardzo podekscytowana pracą nad projektem i efektami, no ale niestety z przyczyn niezależnych publikacja musiała zostać odłożona "na kiedyś".

Piszę o tym dlatego, że chcę poruszyć ważną kwestię - tworzenie projektów do tzw. szuflady może z czasem okazać się dość frustrujące. W pracy projektanta, w procesie jego rozwoju niezwykle istotnym elementem jest feedback, czyli słynna konstruktywna krytyka. Bez niej nie mamy pojęcia, jakie błędy popełniamy, bo nasz styl to jedno, a spełnianie założeń projektowych to drugie. Jak zatem radzić sobie z sytuacjami, jak ta opisana powyżej, kiedy czujemy, że wykonaliśmy kawał dobrej roboty, a w zamian nie dostaniemy nawet słynnego "będziesz miał do portfolio"? Moja rada jest taka - przede wszystkim nie poddawać się. Jeśli wyrzucają nas drzwiami, zawsze możemy spróbować wejść oknem. Ja mam nadzieję, że mój kolejny projekt gry będzie równie ekscytujący i że będę mogła od razu się nim podzielić ze światem :)

Mockup z assetami do mobilnej gry
W pracy twórcy gier mobilnych nie raz przekonałam się, że w wielu projektach używam elementów o podobnych właściwościach, np. w każdej grze umieszczam przycisk "Play the game". Zawsze wygląda on inaczej, ale niezmiennie nazywa się tak samo i znajduje się w głównym menu gry (albo gdzieś w jego pobliżu). Ponieważ bardzo lubię usprawniać swoją metodykę pracy już jakiś czas temu postanowiłam przygotować coś w rodzaju mockup'u casualowej gry z inteligentnymi obiektami zawierającymi popularne elementy UI, żebym mogła z nich korzystać przy każdej nowej produkcji. W listopadzie udało się wreszcie zrealizować ten koncept.

game mockup

Niezależnie od mojego pomysłu End3r postanowił zrealizować coś podobnego z punktu widzenia programisty. Tak się ciekawie złożyło, że zrealizowaliśmy swoje koncepty w podobnym okresie czasu, wymieniając się przy tym spostrzeżeniami i wzajemnie wspierając. Andrzej udostępnił swój projekt jako open source template for building HTML5 games with Phaser , więc wielkodusznie podzieliłam się z nim grafikami z mojego mockup'u, bo wszystko, co open source jest super! ;)

Autorski font do gier
W połowie 2014 roku, w ramach rozgrzewki przy tworzeniu pierwszych autorskich fontów wykonałam "na szybko" fikuśny font, który później z powodzeniem znalazł zastosowanie w tworzonych przeze mnie grach. Niestety font posiadał wtedy tylko podstawowe znaki, nie zawierał cyfr, czy ogonków. W grudniu pracowałam nad grafikami w wersji tureckiej do jednej z gier i w związku z tym potrzebowałam poszerzyć wspomniany font o kilka znaków... A skoro tak, to wykorzystałam ten moment na rozbudowanie go również o cyfry i polskie znaki.

game font

TUTSY
Wspomniałam na początku, że mam pomysł, jak poradzić sobie z niewystarczającymi dawkami designu w moim aktualnym stanie. Dlatego od nowego roku potrzebuję więcej Tutsów. Szukanie inspiracji, czy mobilizowanie się do tworzenia freebies i tutoriali jest moim noworocznym wyzwaniem, przynajmniej do czasu przyjścia na świat naszej pociechy - później zobaczymy jak będzie ;)
W okresie od października do grudnia Tutsy zyskały dwa inspirujące wpisy z fan-artami do filmu Powrót do przyszłości i podsumowanie 2015 roku zawierające grafiki, które najbardziej mnie urzekły.

INNE

Caveman Grru wreszcie online
W listopadzie wspominana przeze mnie w czerwcowym raporcie gra o jaskiniowcu Grru wreszcie doczekała się swojego debiutu i teraz już wszyscy możecie w nią grać!

PLANY
Nadal nie planuję planować. Jasne, że chciałabym jak najwięcej tworzyć, zaangażować się na powrót w Tutsy i nie wypaść z obiegu, ale tak jak pisałam w ostatnim zbiorczym raporcie - mam jeszcze chwilę na odrobinę chaosu w moim życiu i nie powinnam z tym walczyć.

PODSUMOWANIE ROKU 2015
Ogólnie rzecz ujmując to był kolejny dobry rok. Robię co lubię, tworzę jak chcę.
W minionym roku dużo nie popracowałam, ale nadal były to: 4 logotypy, 9 gier, 7 aplikacji mobilnych, 6 stron internetowych, 10 różnych mockup'ów, 4 sety ikonek, kilka UI'ów, prezentacji, kilkadziesiąt retuszów i pewnie podobna ilość różnych bannerków, trochę obróbki video, sweet focie na insta, rozbudowa fontu, 16 inspirujących postów na Tutsach i tona dobrych rad, dla każdego, kto ich potrzebował ;)
Noworoczne postanowienie jest jedno - dalej robić, to co robię i nadal tak się tym cieszyć :) A jak jest u Was? Opowiecie mi na FB?

Ostatnio dodane komentarze:

Warszawa-Kraków-Warszawaefka dnia 21.11.2013 o 18:49

Warszawa-Kraków-WarszawaMichal dnia 21.11.2013 o 13:32

Jak wykonać makietę wizytówki w Photoshopieewa dnia 10.05.2013 o 07:07

Jak wykonać makietę wizytówki w PhotoshopieVanil dnia 09.05.2013 o 23:28

Prace inspirowane filmem SkyfallZyga dnia 29.11.2012 o 08:41

Ostatnio na Twitterze:

Polecam:

Polecam Forge Studio   Polecam 30.000 Pikseli Sztuki